Zgłaszanie nieprawidłowości
Nowa usługa zgłaszania nieprawidłowości
Nordkalk wprowadził do użytku nową usługę zgłaszania nieprawidłowości. Nowa usługa, która zastępuje poprzednie kanały zgłaszania, daje pracownikom Nordkalk oraz zewnętrznym interesariuszom możliwość zgłaszania podejrzeń o niewłaściwe postępowanie w odniesieniu do wszelkich spraw stojących w sprzeczności z wartościami Nordkalk, wytycznymi etycznymi (Kodeksem Etycznym Postępowania) lub obowiązującymi przepisami prawa, a także mogących mieć poważne konsekwencje dla organizacji lub osób fizycznych. Osoba zgłaszająca nie musi posiadać dowodów na poparcie swoich podejrzeń, jednak zgłoszenia powinny być dokonywane w dobrej wierze.
Kanałem zgłaszania zarządza zewnętrzny partner, WhistleB, Whistleblowing Centre, który zapewnia anonimowość zgłaszającym. Proces zgłaszania jest poufny i chroniony hasłem.
"W Nordkalk dążymy do zapewnienia otwartej atmosfery i utrzymania wysokich standardów etycznych we wszystkich naszych działaniach. Wszyscy odgrywamy ważną rolę w osiąganiu tych celów i dlatego ważne jest, aby wszyscy zgłaszali podejrzenia o niewłaściwe postępowanie. Dziękujemy za pomoc w tej ważnej kwestii" - mówi Markus Kivimäki, Dyrektor ds. Prawnych w Nordkalk.
Dostęp do usługi zgłaszania nieprawidłowości można uzyskać za pomocą linku:
Zgłoszenie nieprawidłowości można również wysłać pocztą na adres:
Dyrektora ds. Prawnych/ Nordkalk Corporation
Skräbbölentie 18
FI-21600 Parainen, Finlandia.
Komunikaty dotyczące zgłaszania przypadków naruszenia powinny być oznaczone jako "POUFNE" i "PILNE".